Detail anglicky Letiště Praha - Ruzyně I
O tomto tématu ve Wikipedii (nové okno)
Detail
Označení 018-006
Země Československo
Světadíl Evropa
Foto Vladimír Pešl
Výr.číslo Bez popisu
Žánr Letadla
Obrázky
Pictures
1. Nová letištní budova
2. Zahraniční výprava
3. Přílet z Jugoslávie
4. Před odletem
5. Mezikontinentální IL 62
6. Motory IL 62
7. Šťastnou cestu
Doprovodný text

018-006 LETIŠTĚ PRAHA - RUZYNĚ I 

Rok 1968 byl pro Československé aerolinie po několika stránkách rokem jubilejním. Předně byl příležitostí k oslavě čtyřicátéhopátého výročí zahájení československé letecké dopravy; roku 1923 se konal první, dnes už historický veřejný let z Prahy do Bratislavy. Trať, dlouhou 320 km vykonal tehdy otevřený, původně vojenský dvojplošník Aero A 14 za 200 minut a účastníci tohoto letu byli hrdiny dne. V naší době trvá let Praha - Bratislava sedmdesát - u některých spojů dokonce jen padesát pět minut - a za rok přepraví Československé aerolinie oběma směry na 200.000 cestujících. 

Dalším jubileum oslavili Československé aerolinie ve výstavbě přistávacích drah; právě před třiceti lety se započalo s budováním první přistávací dráhy. Postupem doby se původní poměrně krátké a ne příliž pevné dráhy zpevňovaly, prodlužovaly a dnes má letiště Praha - Ruzyně kromě všech dosavadních přistávacích drah novou, 3.100 m dlouhou a 60 m širokou moderní plochu, únosnou i pro nejtěžší současná letadla. 

Nejvýznamnější událostí pro letiště Praha - Ruzyně bylo však zahájení provozu v nových budovách letištního areálu. Architektonické řešení celého komplexu i jednotlivých objektů je nejen účelné a odpovídající modernímu provozu, ale současně i esteticky a výtvarně zajímavé. 

Monumentální prostor odbavovací haly s téměř 8 m vysokými skleněnými stěnami působí příjemným a uklidňujícím dojmem. V hale jsou různá účelová zařízení sloužící cestujícím, jako prodej letenek, odbočka Čs. banky, Čedoku atd. V suterénu jsou kromě hygienických zařízení i čistírna a žehlírna oděvů. Letištní restaurace je schopna podávat až dva tisíce hlavních jídel denně. 

Letiště Praha - Ruzyně se svou moderní vybaveností zařadilo mezi přední evropské partnery. Naše obrázky jsou toho dokladem. 

 

K obrázkům (foto Vladimír Pešl): 

1. Nová letištní budova Praha - Ruzyně, která byla dána do provozu v červnu 1968. Pohled z vnější strany, v popředí parkoviště motorových vozidel. 

2. Monumentální, moderně vybavený interiér, který slouží pro rychlé a pohodlné odbavování cestujících. 

3. Pražské letiště je skutečnou křižovatkou leteckých tras Evropy. Na snímku je letadlo jugoslávské společnosti JAT. 

4. O přípravu letadla k odletu pečuje přesně a odhodlaně technický personál. 

5. Sovětské mezikontinentální letadlo Il 62, které pojme na palubu 150 cestujících. 

6. Výkonné reaktivní motory Il 62 zaručují dolet i na zámořských linkách jako je např. Praha - Kuba. 

7. Stevardka Čs. aerolinií, která se svými kolegyněmi pečuje o pohodlí cestujících. 

Home