010-011 ZE ZÁKULISÍ AUTOKROSU III (ME Nová Paka 1979) 1. Vůz č. 31 Jaroslava Hoška při výměně kol. Mechanici dávají jiný vzorek s přihlédnutím k povaze terénu na trati. Většina našich jezdců používá elektronové disky z ČKD Hradec Králové. Motor buggy J. Hoška je Wartburg 1120 ccm. V pozadí je vůz č. 45 Stefana Szabó Wartburg 1000 ccm, vůz č. 26 Jaroslava Čížka Wartburg 1984 ccm a vůz č. 17 Luďka Janoška, také Wartburg 1120 ccm. 2. Vůz č. 53 je VW 1427 ccm jezdce Norberta Jelínka z NSR před sjezdem z depa dolů na závodní trať. Přední pneumatiky mají místo vzorků vodicí drážky, které mají usnadnit lepší ovládání vozu. Vůz však neprošel do měřeného tréninku. 3. Alois Havel z AMK Tatra Kopřivnice je jedním z našich předních jezdců. Přesto, že měl ve Štikovské rokli smůlu a v rozjížďkách skupiny D mu v prvém kole praskla zadní osa, takže nemohl bodovat, byl v letošním EP na 4. místě s 28 body. Jeho buggy vlastní konstrukce je poháněna motorem Tatra 613 o obsahu 3495 ccm, upraveným ze sériového. Je to vidlicový osmiválec 2 X OHC 190 K. 4. Mechanici v depu opravují zavěšení zadního kola vozu ALFA ROMEO 1962 ccm jezdce Wolfganga Winnigera z Rakouska. Kolo mu "ulítlo" při jedné z tréninkových jízd. Přesto, že oprava byla provedena včas a jezdec se dostal až do rozjížďky skupiny B, odpadl pro poruchu v 5. kole. 5. Také tento jezdec Werner Gintersdorfer z Rakouska se svým Rotaxem 1850 ccm měl v sobotním tréninku smůlu a při kolisi při výjezdu do prudkého kopce, kde jezdci měli velkou rychlost, ulomil přední kolo. Přesto, že situace vypadala beznadějně a buggy byla vyprošťovacím traktorem vytažena nahoru do prostoru depa, mechanici nelenili a pustili se do opravy. Buggy opravili, ale bohužel pak další den v rozjížďkách skupiny A tento vůz ve 2. kole odpadl. 6. Start finálové jízdy na dokonale rozbahněném terénu za prudkého deště. V prvé řadě stojí vůz vítěze Williho Rösla z Rakouska. Plochý čtyřválec VW 2000 ccm se dvěma dvojitými spádovými karburátory Weber, dává 140 - 150 K při 6000 ot. v min. Vedle Williho Rösla s vozem č. 80 je Ervin Schmid se svým Renaultem 1839 ccm, který dojel jako druhý. Vůz č. 6 je ŠKODA 1340 ccm Jiřího Bartoše, který však v 9. kole finále odpadl. V pozadí je vůz č. 18 VAZ 1700 ccm Miroslava Třešňáka, který odpadl již v 1. kole finále. 7. Stupně vítězů. Jako první dojel Willi Rösel se svým VW 2000 ccm v čase 11 - 36,63. Druhým místem překvapil Ervin Schmid s Renaultem 1839 ccm v čase 11 - 55,75, jelikož v letošních jízdách dosud nebodoval. Třetí místo patří zaslouženě Jiřímu Plškovi z ASK Karlovy Vary s jeho Chevroletem 4700 ccm a časem 12 - 35,30.
|