010-010 ZE ZÁKULISÍ AUTOKROSU II (ME Nová Paka 1979) 1. Vůz č. 59 jezdce Manfreda Volka z NSR, jemuž vypověděl jeho motor VW 1427 ccm v sobotním tréninku službu. Mechanici se však pustili ihned do práce. Na vedlejším voze č. 24 Rolfa Krause stojí za povšimnutí lapač vzduchu na čističi, podobný jaké se používají u vozů F 1. Umožňuje tak větší nasávání vzduchu. Tlumiče pérování většina jezdců používá běžné kapalinové, sériového provedení. Za zmínku stojí, že upravené disky kol se montují většinou obráceně a tím se zvětší rozchod kol a také stabilita vozu. 2. Jezdec se svým mechanikem nesou rezervní motor pro vůz č. 59. Přesto, že výměnu motoru stačili provést, nakonec se jezdec nekvalifikoval ani v měřeném tréninku. 3. Vůz č. 14 Wernera Gintersdorfera z Rakouska ROTAX 1850 ccm budil v depu i na trati velkou pozornost nejen svým zvláštním provedením a výkonem, ale i vysokým ostrým zvukem motoru. Přední vzpěry zpevňují jednoduchou konstrukci rámu. Tlumiče jsou běžné sériové, přední náprava je VW. 4. PORSCHE 2698 ccm Karla Wöbera z Rakouska, jezdce JIM BEAM TEAM. Karel Wöber je vicemistrem Rakouska. Jezdí také na voze VW buggy vlastní konstrukce s motorem VW ze speciální dílny Höbart. Na snímku je připravený zadní tlumič k výměně. S tímto vozem se však nakonec neprosadil do měřeného tréninku. 5. Motorová, pohonná jednotka vozu ROTAX se skládá ze čtyř dvouválcových dvoutaktních lodních motorů Rotax, chlazených kapalinou, o celkovém obsahu 1850 ccm. Dva a dva motory jsou uloženy proti sobě a spojeny ozubeným soukolím. Motor je osazen osmi japonskými karburátory MIC a dává výkon 270 k při 9 000 ot. v min. Převodovka je třístupňová, také vlastní konstrukce. Každý válec má pak samostatný výfuk motocyklového typu. Tato soustava je zajímavá nejen svým vzhledem, ale i ostrým zvukem. Za sedadlem má pak jezdec umístěn chladič s elektrickým ventilátorem. Škoda, že tento vůz nezasáhl do finálových bojů, pravděpodobně pro nedokonalou opravu předního kola po kolisi, kterou měl v sobotním tréninku. Odpadl ve 2. kole při rozjížďkách skupiny A. 6. Vůz č. 10 Karla Havla. Motor Chevrolet 4700 ccm je umístěn před zadní nápravou. Povšimněme si silných masivních vzduchových tlumičů, které používá řada našich jezdců. Je to jedna z vydařených buggy u nás a škoda jen, že tento vůz při rozjížďkách skupiny D pro poruchu v 5. kole odpadl. Na snímku je prováděna oprava spojky. 7. Vymontovaný motor VW 1427 jezdce Manfreda Volka s malým "mechanikem". S jezdci jezdí po závodech většinou celé jejich rodiny a tady se pak vlastně začínají rodit další budoucí jezdci, kteří již odmalička jsou v zajetí té zvláštní atmosféry automobilových závodišť i jejich dep.
|